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Ben Haggard

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ID100113
TitelOhne Titel (Portrait aus Projekt FACES BERLIN)
Datierung2011
AuflageUnikat
KunstformMalerei
TechnikAcryl auf Leinwand
Signierungsigniert
Objekt- /Blattmass (cm)60 x 80

Hinweis: Die Arbeiten, die im Rahmen des Projektes FACES BERLIN entstehen, sind bis zum Abschluß des Projektes (2013) nicht verkäuflich. Auf Wunsch fertigt Ben Haggard jedoch auch außerhalb des Projektes Portraits an, die je nach Format 400 - 800 € kosten.


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ID100114
TitelOhne Titel (Portrait aus Projekt FACES BERLIN)
Datierung2011
AuflageUnikat
KunstformMalerei
TechnikAcryl auf Leinwand
Signierungsigniert
Objekt- /Blattmass (cm)60 x 80

Hinweis: Die Arbeiten, die im Rahmen des Projektes FACES BERLIN entstehen, sind bis zum Abschluß des Projektes (2013) nicht verkäuflich. Auf Wunsch fertigt Ben Haggard jedoch auch außerhalb des Projektes Portraits an, die je nach Format 400 - 800 € kosten.


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ID100115
TitelOhne Titel (Portrait aus Projekt FACES BERLIN)
Datierung2011
AuflageUnikat
KunstformMalerei
TechnikAcryl auf Leinwand
Signierungsigniert
Objekt- /Blattmass (cm)60 x 80

Hinweis: Die Arbeiten, die im Rahmen des Projektes FACES BERLIN entstehen, sind bis zum Abschluß des Projektes (2013) nicht verkäuflich. Auf Wunsch fertigt Ben Haggard jedoch auch außerhalb des Projektes Portraits an, die je nach Format 400 - 800 € kosten.

Biographische Daten von Ben Haggard

 

 

GattungenMalerei
WohnortSanta Fe (USA), Berlin (Germany)
Nationalitätamerikanisch
Internethttp://www.benhaggardstudio.com
EMailbenhaggard@gmail.com
BiographieLight has been the only subject of my work. Light enables seeing, seeing organizes light. Light reveals the surfaces of things. Light emanates from within things. Ubiquitous light: light of the sun, light electric, light reflected, light unseen, light remembered, light of the spirit, light of the world. I struggle to dissolve what I see back into light.

I have always lived as an artisan—making things. Painting began in earnest when I studied at the Leo Marchutz School in southern France in the late ‘70s and early ‘80s. I designed and built gardens for decades, and achieved occasional notoriety. I have been a ceramicist and sculptor, weaver and printmaker, writer and teacher. I have lived most of my life in northern New Mexico. Now I divide my time between Santa Fe and Berlin, Germany.

Ideas come from many places, but I return again and again to certain core influences: the Romanesque sculptors, Giotto, Rembrandt, Turner, Kokoschka, Marchutz, Bonnard, the ceramics of Korea and Japan. At times, these artists could unify surface and interior light, and evoke an answering light in the viewer.

My work is neither intellectual nor deliberate. For me, painting happens at a fulcrum between seeing intuitively (almost without the eyes) and an immediate body response. I work quickly, slashing at paper or canvas with the brush, trying to outrun the mental processes that want to insert themselves between eye and hand. Time enough for thinking later—painting is a trance.